Acasă  Repertoriu  Program  Public  Artiști  Publicații  Tur virtual  Despre noi

A douăsprezecea noapte

Spectacol supratitrat în limba română

Sinopsis 

Lucrând doar cu câteva bănci, instrumente muzicale, costume şi recuzita care ar fi putut fi găsită pe o plajă, actorii creează o experienţă autentică, nostimă şi emoţionantă, pentru publicul secolului XXI. Şapte actori amestecă muzica acustică, cu versul shakespearian, scoţând la iveală durerea şi extazul primei iubiri. Povestea noastră explorează nebunia dragostei şi profunda nevoie umană de muzică; pe măsură ce poveştile de dragoste sunt reprezentate, o glumă aparent benignă o ia pe o cale greşită, conducând la o tragică decădere din starea de graţie.

 

Un Shakespeare de zile mari (The Guardian)

 

Teatrul Flute a luat fiinţă în 2014, pentru a crea producţii ale pieselor lui Shakespeare pentru un public inclusiv. Specialitatea noastră sunt turneele internaţionale, cu prezenţe la festivalurile europene importante, dar şi în parteneriat cu Teatrul  Lliure din Barcelona, unde prezentăm producţiile noastre inovatoare pentru copii cu autism si familiile lor. Ţintim să ajungem cu prodcuţiile noastre la un public cât mai larg, de toate vârstele şi în toate limbile, sfidând tradiţionalele aşteptări în ce priveşte opera lui Shakespeare.

Lucrăm în două maniere, care sunt captivante şi intime, în acelaşi timp. Prima curăţă piesele lui Shakespeare de pompa şi ceremonialul obişnuite, pentru a scoate la iveală esenţa lor umanistă, prin mijloace teatrale originale şi proaspete. Hamlet şi A douăsprezecea noapte sunt alcătuite astfel şi ambele au avut premiera la festivaluri internaţionale. Hamlet a început în Polonia, la Festivalul Shakespeare de la Gdansk, în 2015, iar A douăsprezecea noapte a avut premiera în Spania, la Festivalul de Teatru Clasic din Almagro, în 2017. Hamlet şi-a continuat turneele la festivalurile Shakespeare importante din Europa, fiind prezentat în Româniaa, Danemarca, Germania şi Spania, pe lângă o serie de patru săptămâni în West End-ul londonez. Experienţa de a-l împărtăşi pe Shakespeare cu publicuri diverse din toată lumea este o component esenţială a activităţii Teatrului Flute.

A doua metodă pătrunde chiar mai adânc în ceea ce reprezintă esenţa pieselor lui Shakespeare, pentru a crea producţii special pentru copii cu autism şi familiile lor. Furtuna a fost creată în 2014 şi de atunci a călătorit în toată lumea, fiind prezentată copiilor cu autism şi familiilor lor în Marea Britanie, Statele Unite şi Spania, în engleză, spaniolă şi catalană.

În 2017 am creat Visul unei nopţi de vară, a doua noastră producţie destinată copiilor cu autism, în coproducţie cu Teatrul Orange Tree şi Teatrul Englez de Turneu. În 2018 am prezentat această producţie la Festivalul Shakespeare din Inima Americii, la Kansas City, la Theatre London şi Teatrul Lliure din Barcelona, cu La Kompanyia.

Producţiile noastre ţin cont de locul de reprezentare şi pot fi adaptate la spaţiu şi la limba în care se joacă.

Director artistic     Kelly Hunter

Producător             Emma Groome

Compozitor            Tom Chapman

 

 

KELLY HUNTER, regizoare

Kelly Hunter este director artistic al Teatrului Flute, pentru care a creat Hamlet, A douăsprezecea noapte, Furtuna pentru copii cu autism şi Visul unei nopţi de vară pentru tineri cu autism şi familiile lor. Hamlet a avut premiera la Festivalul Shakespeare de la Gdansk, în august 2015 şi de atunci a fost prezentat la festivaluri Shakespeare europene importante, în România, Germania, Danemarca, Spania şi Studiourile Trafalgar din Londra.

Furtuna este un spectacol creat pentru The Royal Shakespeare Company, în coproducţie cu Universitatea de Stat Ohio. Premiera a avut loc la Stratford upon Avon si Columbus, Ohio, în 2014 şi apoi la Festivalul Bloomsbury din Londra, în 2015, Centrul The Help din Los Angeles, în 2016, Clasicos în Alcala, în 2016, Festivalul Dragostei, Centrul Southbank, în 2016, Teatrul Orange Tree, în 2016 şi Teatre Lliure, în Catalonia. Visul unei nopţi de vară a avut premiera la Teatrul Orange Tree, în 2017 şi a fost prezentat la Festivalul Kansas City Inima Americii, în ianuarie 2018. În martie 2018 spectacolul s-a jucat la Teatrul Bridge din Londra. A douăsprezecea noapte a avut premiera la Festivalul Almagro, unde a primit Prima Menţiune.

Kelly este o actriţă premiată, care a jucat la The Royal Shakespeare Company, Teatrul Naţional Regal, Teatrul Englez de Turneu şi Vesturport. A semnat două cărţi, Bătaia Inimii lui Shakespeare, jocuri drmatice pentru copii cu autism, publicată de Routledge, şi Colosalul Shakespeare, ghid practic pentru actori şi regizori, publicată de Bloomsbury.

Între 2002 şi 2006 a fost director artistic al Teatrului Touchstone Shakespeare, companie  menită să îl aducă pe marele dramaturg, în rândul copiilor care nu au acces la arte. Kelly a creat o serie de jocuri dramatice senzoriale, intitulată Metoda  bătăii de inimă a vânătorului, aflată la baza muncii ei cu copiii cu autism. Această metodologie a stat la baza unui studio longitudinal la Universitatea de Stat din Ohio, în perioada 2011-2015 şi constituie fundamentul unui studiu pilot, aflat în  desfăşurare la University College din Londra.

 

Tom Chapman

Tom a studiat teatrul la Universitatea Exeter. Primele sale compoziţii sunt legate de producţiile studenţeşti Femeile lui Picasso, Zahăr cu linguriţa (Teatrul cu dinţi) şi Cadavrele respiră (EUTCo/Edinburgh Fringe). Şi-a continuat pregătirea ca actor la Guildhall, unde a scris pentru diverse proiecte interne şi campanii de adunare de fonduri pentru şcoală, dar si compoziţii pentru producţia lui Mike Alfred cu A douăsprezecea noapte. La absolvire, în 2015, Tom a devenit compozitor în rezidenţă pentru producţiile GreanTea, scriind pentru diverse proiecte, de la documentare la promo-uri de mici dimensiuni si a produs muzică live pentru sesiunile lor de la Studiourile Circle.

A mai compus muzica pentru producţia Teatrului Squint, 874 de mile, R&D pentru Băieţi, cu Kane Husband’s Pappy Show şi a colaborat la diverse proiecte pentru Teatrul Naţional al Tineretului, de la evenimente de tip happening, la producţii fanion pentru stagiunea de repertoriu din West End.

De curând, Tom a scris muzica pentru producţiile cu A douăsprezecea noapte, la Teatrul Flute, Visul unei nopţi de vară, la Teatrul Orange Tree şi Bridge, cu o versiune ulterioară, pentru publicul catalan.

 

Richard Leeming Malvolio

Richard Leeming a studiat la Şcoala de dramă din Oxford şi Şcoala Philippe Gaulier.

Creditele sale teatrale includ: Iolanthe (ENO); Dr. Faustus, Don Quixote şi Alchimistul  (The Royal Shakespeare Company); Visul unei nopţi de vară (Squerryes Court).

În televiziune, creditele lui includ: Doctori, Shakespeare Live, Harlots, iar în film: Spirit de adolescent, Dumbo.  

 

 

Joshua Sneeby Antonio

Creditele sale teatrale includ:

Ipocritul (The Royal Shakespeare Company/Hull Truck); Petrecerea de aniversare  (The Royal Shakespeare Company); Comedia erorilor (Teatrul Naţional); Un bărbat, doi şefi (Teatrul Adelphi/Haymarket); Spărgătorul de nuci, Crăiasa zăpezii (Theatr Clwyd/Paperfinch); Aceşti arbori din sânge (Arcola and Southwark Playhouse); Visul unei nopţi de vară, Béatrice şi Bénédict (Glyndebourne); Vântul în sălcii, legenda Regelui Arthur (York Theatre Royal); Piese în 24 de ore (The Old Vic); Aici sunt monştri;Capcana Moşului (Mayflower Productions); Pasărea albastră (Bedlham, Edinburgh), Ultima (h)oră  (Pleasance Theatre). Josh este artist asociat al Teatrului Naţional al Tineretului şi autor de melodii, compozitor şi producător muzical la Sony ATV and BMG.

Colaborările sale în cinematografie şi televiziune includ: Atlantis (BBC), Activităţi paranormale (Paramount Pictures), Mă cheamă Joe (Dower Productions), Contractul (Scanner-Rhodes).

 

Reprezentații
28 Aprilie 2018, ora 19:30, Sala George Constantin
» Ascundeți istoria reprezentațiilor