Acasă  Repertoriu  Program  Public  Artiști  Publicații  Tur virtual  Despre noi

V-aţi semnat debutul

        ca regizori!

Teatrul Nottara i-a selectat pe asistenţii de regie pentru

cea de-a II-a ediţie a Laboratorului de teatru DENS

 

Cei trei candidaţi selectaţi de Teatrul Nottara,  pentru Laboratorul de Teatru DENS 2017 sunt:

 

Bogdan Budeș

Alma Andreescu

Iulia Grigoriu

 

Teatrul Nottara a anunţat cea de-a II-a ediţie a Laboratorului de Teatru DENS, care va avea loc în perioada 14-22 august 2017. Acest proiect inedit, iniţiat de regizorul şi producătorul de teatru rus Oleg Loevski, are drept finalitate punerea în scenă a trei spectacole, în condiţii de producţie improvizate şi contra cronometru.

Prima ediţie a laboratorului s-a bucurat de mare succes, atât în rândul publicului, cât şi al profesioniştilor din teatru, astfel că toate cele trei schiţe de spectacol propuse de echipa lui Loevski au intrat în repertoriul Nottara în stagiunea 2016/17 (Iubirea la oameni de Dmitri Bogoslavski, 8 femei de Robert Thomas şi Burlaci şi burlăciţe de Hanoch Levin).

Andreas Raikov Merz, regizorul spectacolului 8 femei, care a avut avanpremiera la Teatrul Nottara pe 2 aprilie 2017, spune că “laboratorul reprezintă o misiune foarte specială unde lucrezi între 5 şi 10 zile şi oferă avantajul că lucrurile inutile dispar. Nu ai timp să te cerţi, să-ţi pui întrebări nenecesare, te arunci cu capul înainte şi descoperi că, uneori, ideile spontane nici măcar nu sunt stupide. Laboratorul funcţionează ca o dragoste foarte pasională, intensă şi rapidă, în timp ce spectacolul este o relaţie foarte serioasă.”

Pentru ediţia din 2017, vor fi invitaţi în proiect mari regizori ruşi care vor lucra pe trei texte din dramaturgia clasică română, de Mihail Sebastian, Camil Petrescu şi Aurel Baranga. La fel ca în anul anterior, cei trei regizori implicaţi în proiect vor face echipă cu tineri asistenţi de regie români, care vor avea ocazia să participe la unul dintre cele mai intense şi provocatoare ateliere de acest gen din lume. Montarea care va fi desemnată câştigătoare la finalul laboratorului va intra în repertoriul teatrului în stagiunea următoare.

 

Scopul proiectului

Scopul acestui laborator este acela de a-i scoate pe actori din zona de confort, oferindu-le provocarea unui spectacol dens, construit sub presiunea timpului şi cu mijloace improvizate. Asadar, pe scurt, trei echipe de actori, vor lucra intensiv trei texte contemporane, cu trei regizori straini.

Prima etapă - repetiţiile

În prima zi de lucru actorii primesc de la regizori textele, repetiţiile începând imediat, simultan cu prima lectură. Urmează 5 zile de repetiţii intense, în diferite spaţii ale Teatrului Nottara (scena mare, foaier parter şi sala de lectură de la etajul 1) şi cu posibilitatea alegerii altor spaţii neconvenţionale din Bucureşti. Scenografia se alege ad-hoc, folosindu-se costume şi elemente de decor din depozitele teatrului.

 

A doua etapă - spectacolele

Spectacolele vor fi prezentate publicului pe scena Teatrului Nottara, la finalul proiectului. Publicul, format din aceiaşi spectatori prezenţi la toate cele trei reprezentaţii,  va alege, prin vot, unul dintre cele trei spectacole, pentru a intra în repertoriul Teatrului Nottara, în stagiunea viitoare.

 

Publicul - juriu

Latura competiţională a festivalului este, astfel, nu doar o motivaţie în plus pentru actori, dar şi un gest de recunoaştere şi respect pentru publicul fidel al teatrului. Teatrul încheie un contract atât cu cu regizorul spectacolului care primeşte cele mai multe voturi, cât şi cu asistentul de regie din echipa respectivă, pentru a monta textul câştigător în regim de spectacol complet pe scena Teatrului Nottara, în următoarea stagiune.

 

Cine e Oleg Loevski

Loevski este un vizionar. Şi unul dintre cei mai influenţi producători de teatru din Rusia.

Iniţiator al unor serii de ateliere şi seminarii (desfăşurate pe harta Rusiei şi a lumii), destinate pe de o parte să promoveze dramaturgia contemporană, iar pe de alta să formuleze, folosindu-se de creativitatea  tinerilor, direcţii şi spaţii disruptive în teatrul actual.

Este iconoclastic prin vocaţie, nu doar prin conectare la spiritul vremii. Şi-a început cariera sfidând comunismul cu plete de hippie şi câştigându-şi o reputaţie ca dramaturg, scenarist, regizor, critic de teatru. Este preşedinte al Asociației Internaționale a Teatrelor pentru Copii si Tineret, director adjunct al Teatrului pentru Tineret din Ekaterinburg, laureat cu premii esenţiale, printre care şi premiul internaţional Diaghilev.

 

 

Avem nenumărate motive să fim invidioşi. Cel mai frecvent este luxul comunicării; tânjim să cunoaştem personal pe toată lumea şi să aflăm tot ce se petrece în teatru. Un astfel de festival ne oferă șansa rară de a-i vedea pe colegii de teatru din locurile cele mai îndepărtate ale Rusiei, alături de cele mai renumite personalităţi de la noi şi din străinătate.

                          Oleg Loevski, director artistic al Festivalului de Teatru All-Russian Real

 

De ce consider că acest festival este unul dintre cele mai bune festivaluri de teatru? Pentru că este inventat cu gândul de a aduna la un loc comunitatea regizorilor şi a-i pune să vorbească între ei despre profesia asta. Nu despre nevoile de zi cu zi ale vieţii, nu despre drepturi de autor, ci numai şi numai despre profesie. Sunt convins că un regizor are nevoie de dialog. Nu doar pentru a mai învăţa ceva nou – pentru că învăţătura este un proces constant, al experienţei. Dar, prin dialog, poţi înţelege ce funcţionează şi ce nu în propriul tău spectacol, poţi descoperi perspective diferite prin care să îţi priveşti munca, din exterior.

                                    Boris Milgram, director al Festivalului de Teatru All-Russian Real

 

Pentru mai multe detalii, contactaţi-ne:

Ana Hristodorescu, Şef Serviciu Marketing

ana.hristodorescu@nottara.ro

 tel: 0721 326419

17 Mai 2017